reklama

Mexico CITY-Mexico D.F

Moj prichod do Mexika sa udial 8 augusta 2008 ked som sa sem vybral ako vymenny studen Rotary alebo ako sa povie v Rotary kruhoch youth exchange student.CHCEL spon spoznat DF a tu su poznatky ktore som spoznal :o)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Mexico City v centre
Mexico City v centre (zdroj: autor)

Ked som prichadzal do Mexika, tak som mal zmiesanu predstavu ,ze ako asi tato obrovska krajina moze vyzerat.Verte ci neverte je to tak.Z televizorov na Vas idu same filmy v ktorych vystupuju Mexicania ako mali ludia s fuzikmi,tequilov,somarom,sombrerom a s ponchom.Apon tak to predstavuje kazdy film z americkej produkcie.Takze pocity o nich boli celkom zaujimave.Bohuzial som o ne hned prisiel, ako som sa dostal do Mexico City.Ludia normalny,zdravy, dokonca tam mali aj autobusy, auta, kamiony a ziadneho somara a co este viac aj metro ktore sa u nas stavia 200 rokov.:o)Takze mesto ako take stoji naozaj za to.Ved si len predstavte mesto v ktorom zije viac ako 20 000 000 ludi a to hovorim MESTO...Takze to nase prekrasne malinke Slovensko je o nieco mensie ako centrum hlavneho mesta Mexika.Bohuzial ,alebo chvalabohu nebyvam v tomo meste.Byvam o nieco dalej na juh presne 3 hodiny aj 13 minut v meste Orizaba o ktorom Vam asi porozpravam v dalsom clanku.Takze Mexiko CIty (dalej len DF-Districto federal)som spoznal vdaka mojej host rodine u ktorej som byval prvy polrok.A to preto ze rodina tam ma asi celu rodinu a ta rodina zase celu rodinu a tak dalej.Clovek si moze povedat wooow mesto kde je 20 000 000 ludi.Ale bohuzial ja osobne sa priklanam, ze je to hroza.Ved si len predstavte ze moji "bratranci" dochadzaju do skoly autom 2:30 hodiny ktora je asi vzdialena ako Martin a Zilina.Bohuzial je to tak.Sam som sa o tom neraz presvedcil ze sme viac casu stravili na vzdialenosti 13 km v centre mesta ako na dialnici 400km.Jednoducho ten pocet obyvatelov je enormny.Co sa tyka byvania alebo cestovania tak je to celkom zaujimave a preco??Asi najnebezpecnejsie mesto.Taxiky ,ak nepoznate dobre DF nepouzivcajte.Je tam velmi vela piratskych taxi ktore Vas nalozia a pekne vylozia niekde ,kde ani neviete kde.Prilozia pistol ku hlave a dajte im vsetko co mate.Metro ja na tom asi rovnako a autobusy to ani nehovorim.Takze co z toho vypliva?Najlepsie si pozicat auto ktore casto zozeniete za celkom slusne ceny a pri cene benzinu 8 pesos co je 0,42€ je naozaj fajn.Lenze v DF je stale lenze.Ak ste bratislavcan a nadavate na dopravu prave v nasom hlavnom meste ,tak ked si skusite dopravu a sposob jazdenia v DF tak Vam pride BA ako najmensia dedina na Slovensku bez automobilov.Dalsia vec je ze ak sa chcete vybrat spoznavat DF potrebujete najmenej tyzden a ked si zoberiete ze Prahu za tyzden neprejdete(pamiatky) tak potom co v DF.Jednoducho je to mesto ktore je jedinecne a preto je Mexiko Mexikom.Ja osobne by som Vam odporuzil navstivit pyramidy Slnko a Mesiac ktore su krasne ale bohuzial sa nevyrovnaju tym co su v Palenque alebo Monte Alban a Chichenitza ani nehovrim.Ak sem pridete za zabavov verte ze take discoteky nemate ani na plazach v Cancune ci v Acapulcu a Ibiza je nieco ako poulicny bar.Ceny hotelov a sluzieb su celkom pozoruhodne ,ale ked sa vyberiete na nakup do niektoreho nakupneho centra tak nieviem ako Vam ,ale mne oci z jamiek skoro vypadli.Krasna kosela Emporio Armani stala 2000€ co je 40 000 pesos a normalny clovek tu mesacne zaraba 8 tisic pesos tak to je trosku sila.Neviem kolko tato koslea stoji u nas lebo prehlad som uz stratil.Viete 6 mesiacov v Mexiku ma nieco do seba.Ja ako 18 rocny student som sa vzdy tesil aj sa tesim ked mozem ist do Six Flags.Najvacsi Lunapark v Mexiku ktory naozaj stoji za vsetko .Stravil som v nom 10 hodin a nevyskusal som vsetky atrakcie.Jednoducho pre mna je to cislo 1.Dalsia vec ktora je na spomienky do konca zivota,tak to je navsteva ESTADIO AZTECA najvacsieho stadiona.A ak sa vam podari vychytat listky PUMAS vs. CRUZ AZUL a zazijete vypredany stadion tak aj olympiada bude nieco ako hra pre deti.Mexiko zije futbalom a zije aj pre futbal ale ked si teraz pozriete ze su 26 v tabulke FIFA no hroza.Dalsia vec ktora je velmi krasna a zaujimava je Xochimilko.Je to plavba lodkou po kanaloch kotre su po obvode celeho DF.Hodina stoji 200 pesos a mozete si na lodku zobrat jedlo, hudbu, pitie a najviac 30 ludi co pri tej cene je super.Chudak gondolier ak ho tak mozem nazavat.Samozrejme pre milovnikov mueza medzi kotrych partim aj ja stoji za to sa ist pozriet do Muzea antropologie ktoreho prehliadka trva 5 hodin.Pre fanatikov umenia tu je preVas centrum mesta s novymi budovami ktore sa pysia krasou a inovaciami, ale celkom zaujimava je aj prehladia vsetkych monumetnov ktore darovali staty pocas olympijskych hier...uiz neviem v ktorom roku ale davno.Som bol celkom hrdy ked ma zaviedly ku monumentu z Ceskoslovenska.A to je asi tak v podstate vsetko na co som si spomenul z mojich navstev v DF a dufam ze sa sem vyberiete na spoznavanie mexickej kultury a mentality.V dalsich clankoch si co to pobieme o znamej RUTA MAYA,o meste v ktorom prave zijem a to Orizaba a povieme si ja o zivote tu za oceanom..

Martin Bega

Martin Bega

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

právnik Zoznam autorových rubrík:  MexikoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu